Thursday, May 26, 2011

0

KALI INI WARNA PULA

Posted in , , ,
Entah berapa kali pensil mekanikalku tidak dijumpai. Mungkin tersalah letak, mungkin ada orang mengambilnya tanpa kebenaran, mungkin terjatuh, mungkin…pelbagai kemungkinan. Tapi itu bukan isi pokok. Beberapa hari lalu, semasa hendak membeli beberapa peralatan untuk program pemuda kawasan, tergerak hati untuk membeli barang-barang yang tidak dijumpai antaranya pensil mekanikal.

Mungkin disebabkan masih belum mengenal diri sepenuhnya lagi. Rasanya, saya mengambil masa hampir 15 minit untuk memilih sebuah mekanikal pensil. Apakah sebabnya? 2 perkara WARNA dan JENAMA.



Kali ini nak sentuh mengenai WARNA, jenama lain kalilah. Setiap warna ada daya tarikannya sendiri. Mengapa? Mungkin setiap warna mempunyai panjang gelombang tersendiri dan panjang gelombang tersebut mempenguhi setiap seorang yang terkena pancaran tersebut. MUNGKIN. Saya tidak pasti akan kesahihan perkara ini walaupun saya bekerja di sebuah syarikat yang bisnes utamanya adalah berkaitan dengan optik fiber.http://www.blogger.com/img/blank.gif

Saya yakin dan percaya (dah lama tak guna ayat ni dalam ucapan awam), semua manusia mempunyai warna kegemaran mereka. Samada mereka sedar atau tidak, mereka ada. Cuba renung kembali, ketika anda sedang berjalan-jalan memilih kain untuk dijadikan baju (baju melayu, baju kurung, atau mungkin baju pengantin) sedar atau pun tidak anda terpana dengan satu kain yang menarik perhatian anda. Apakah warna kain tersebut? Kemungkinan besar warna kain itu adalah salah satu daripada warna kegemaran anda. Itu baru baju, belum lagi pensil mekanikal.

Yang penting, warna juga mampu menceriakan hidup anda. Tak nak tulis panjang-panjang, maka tekanlah sini.

0 comments: