Saturday, May 14, 2011

7

Dalam Hati Ada Taman

Posted in ,
Seringkali kita mendengar ungkapan ‘Dalam Hati Ada Taman’. Kebiasaannya si pengungkap akan dikaitkan dengan cinta, rindu, kasih, sayang, dan juga perkara-perkara yang sekufu dengannya. Malah apabila terdapat kawan yang menulis ungkapan yang hampir serupa dalama laman web sosial seperti facebook atau twitter, komentar-komentar yang diberikan juga menjurus ke arah cinta, rindu, atau kasih walaupun si penulis bermaksud 180 darjah daripada komentar-komentar yang diberikan.

Dalam Hati Ada Taman. Taman Yang Bagaimana?

Dalam hati saya ada taman, tetapi taman yang bagaimana. Bagaimana pula dengan hati anda? Adakah terdapat juga taman? Jika ya, taman yang bagaimana? Berbunga? Jika berbunga, berbunga yang bagaimana? Adakah dihiasi dengan mawar yang harum semerbak, atau sekadar bunga tahi ayam yang namanya sahaja sudah tidak menggambarkan keindahan?

“Ingat¬lah bahwa dalam jasad ada sekerat daging, jika ia baik, maka baiklah jasad seluruh¬nya; jika ia rusak, maka rusaklah jasad seluruh¬nya. Ketahuilah bahwa segum¬pal daging itu adalah hati.”
(HR. Imam Bukhari dan Muslim)


Nota Kaki:

Ada lagi beberapa bunga yang saya ingin tulis, tetapi gusar kerana ia mungkin menimbulkan fitnah. :)

7 comments:

Lagenda said...

dalam hati ada taman
jangan gusar wahai teman

~saya suka sakura? whoa!

~kamu juga suka sakura?

Lagenda said...

kah kah kah

Sunah Sakura said...

dalam hati saya ada taman bunga sakura...

Ifi Idris said...

Dalam hati sy ade taman bunga ros :D

Dalam hati saya ada taman yang ada pelbagai jenis bunga :)

dalam hati saya ada taman...

taman apa? taman yg punyai sungai susu.. yg di tepinya ada telaga berair manis...taman raudhah, doakan saya dapat benar2 ke sana.. ^__^